Западные кинокомпании
Коллеги, а есть контакты западных кинокомпаний, куда можно посылать заявки? Пробовал ли кто-нибудь из вас это делать?
|
Re: Западные кинокомпании
западные компании ждут не дождутся заявок из малоярославца и типа иванова.
|
Re: Западные кинокомпании
Бартон Финк, а вы на главной странице этого ресурса побывали? Там есть вот такая статья:
http://www.screenwriter.ru/info/hollywood/ |
Re: Западные кинокомпании
Вам нужно на inktip.com - туда продюсеры обращаются. На их журнал записаться стоит $25 но одна добрая знакомая все копирует на сайте simplyscripts.net
тут: http://www.simplyscripts.net/cgi-bin...?m-1306461797/ До сих пор все запросы были на скрипты написанные на английском хотя... |
Re: Западные кинокомпании
У кого-нибудь вообще был опыт сотрудничества с иностранными кинокомпании? Если да, поделитесь пожалуйста
|
Re: Западные кинокомпании
Мне кажется вам надо почитать про авторов которые добились чего-то стоящего в Голивуде - продали скрипт будучи никем и тд.
Как например авторами "Закопанный вживую" (buried), "Подсолнух", "Вниз" (down), "Книга Ильи" - все это свежее и от авторов которые в бизнесе были доселе неизвестны. на imbd.com есть имена авторов, их репы... |
Re: Западные кинокомпании
1. Заходите на сайт www.wga.org , вверху на черной панельке белыми буквами написано "writer's resources", заходите туда - верхняя строчка "agency list", получаете список агенств, в которые вы можете обратиться.
2. Кинокомпании не принимают сценарии к рассмотрению, если их принес не агент и не продюссер. Даже если вы - блестящий сценарист. 3. Чтобы оценить свои шансы, достаточно предоставить агенству: - письмо, которое представляет вас и проект, который вы предлагаете агенту. В письме следует указать наиболее интересные детали вашей карьеры сценариста и пояснить, чем так уникален ваш проект. - лог лайн - в двух-трех предложениях (реально, не больше). Что такое хороший лог лайн? Это те несколько волшебных фраз о фильме, которые обязательно заставят всех нас его посмотреть. - 10 страниц вашего сценария (хотя большинство агенств не рекомендуют высылать сценарий, пока с вами не свяжется агент). |
Re: Западные кинокомпании
Хорошо тому, кто во Владивостоке. Для него все компании - западные.
|
Кто знает что-нибудь про NV Global Pictures
Здравствуйте, я сценарист.
Я хотел бы узнать, кто-нибудь отправлял в американскую компанию NV Global Pictures свои работы на соискание гранта? Или может уже кто-нибудь продал им свой сценарий? Может это наш российский менталитет - ничему не верить, может мы просто не привыкли, что есть благотворительные организации. Отзовитесь, пожалуйста. |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Дед бил бил, не разбил, баба била била не разбила а мышка пробежала, хвостиком махнула − это только в сказке так...:) |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
И снимаю к тому же. |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Кстати, в каком-то нашем фильме калашниковы помнится загримировали под м-16, приделав ручку сверху. |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Это все можно найти или купить! Но где! Где скажите взять "загадочный русский душа"?!:happy:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Главное, чтобы везде фигурировал советский космонавт Лев Андропов.
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Цитата:
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Хе-хе, нашёл-таки!
Давняя статья в "Комсомолке" (за 2002 год - но всё равно) - я упоминал про неё пару раз: Сказ о том, как корреспондент "Комсомольской правды" Александр Мешков возил продавать сценарий своего блокбастера режиссеру Квентину Тарантино гипертекстовая версия http://www.pseudology.org/chtivo/HollywoodTarantino.htm |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
По прочтении захотелось сосиску. А вот понял почему - там в конце про сосиску. |
Re: Западные кинокомпании
Вообще в этой версии стёба многовато как-то. В газете и букв было поменьше, и сценарий он продавал про террористов в поезде.
|
Re: Западные кинокомпании
Нарратор,
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Это за 2002 год информация, устаревшая. Сейчас-то может и не живут. Сценаристы. Может там нигры поселились, а сценаристы в какой другой район переехали, поближе к Беверли-Хиллз.
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
СОВЕТЫ АМЕРИКАНСКОГО ПРОДЮССЕРА Paulo Joe Jingy (Stolen from a screenplay forum.) Since as a producer I am inundated with query letters I thought I would offer some tips. Take them for what they are worth, they are only my opinion. I do read nearly all queries and pass on 98% of them. Here's what keeps me from requesting 3%. 1.) If you don't live in town, don't let on until after they read and liked the script that you live in New Mexico or New Jersey or wherever. An out of town client makes life tougher for the agent/ manager and unless your in the top 1% of screenwriters it will hinder an agent's ability to get you a job - and him his ten percent of your fee. There is a huge bias against out of towners so try not to tip your hand. Similarly, don't tell me your in your forties, fifties or, eek!,, sixties. 2.) Tell the reader something interesting about yourself - but only if there is something interesting to say. Telling the reader you went to Yale or Harvard or UCLA appeals to another industry bias towards name brand schools. Don't tell me you went to Cal State Long Beach or some college I've never heard of before. If you have something in common with the reader, that you share a hometown, or school, or mutual friends, use it. If you have had six scripts optioned by two-bit producers, again, don't tell me. It means you have had your shot. Written a NYT best selling book? Let me know. 3.) Don't fake a referral. Ever. 4.) Don't tell me you are "auctioning off" your script. You're not.You are simply trying to get somebody to read it. Similarly, don't tell me you are "looking for a producer to partner with." Just because you have a name for a production company doesn't mean you have one. Finally don't send me a fake follow-up letter in hopes that I think I misplaced the script and will ask for another copy. 5.) Keep your query short. 6.) Nobody cares if you won a screenwriting contest. Sorry. 7.) Don't bother soliciting spec TV pilots. TV is driven by a writer,his career and his body of work. It is not at all like the feature business where any joker with a good script can get his foot in the door. 8.) Give me a bulletproof log line. Short and sweet. 9.) Don't send a script unless somebody requests it. 10.) If offered the chance to send in your script, sign the release form or don't. It is not a document to be negotiated. 11.) Don't send coverage on your script because I will assume it was written by you. 12.) Don't tell me about how other production companies liked it. If you are emailing me that just tells me that somebody I probably know passed on it. 13.) If I don't respond to your query, that means pass. 14.) Don't list my films which you admire. IMDB is free, 15.) Don't stalk me. 16.) Don't stalk me. 17.) Don't tell me you have spent the past year working on the script.This is L.A. where first drafts take twelve weeks. 18.) Don't use a goofy font. Or emoticons. Or any color other than black. 19.) Don't query for unpublished or self-published books. If you think unrepped scripts are bad... 20.) Don't let me know you are available to meet. Yeah, no ** you are available to meet... 21.) Try not to come off as obsequious and don't thank me for reading your email. All this being said, I've bought and sold more than fifty studio films. The first one was a script I requested from a smart query letter. |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Дорогу,у которой нет конца .... http://www.screenwritinggoldmine.com...ed/2008/06/10/ |
если кто имел дело с янки
подскажите если кто с подобным сталкивался: в парамаунте улыбаются чуть ли не до задницы, но молчат. весь проект как за хозяйство подвенный. что делать ума не приложу. дали приличный аванс и тупо морозятся. уже терпенья не хватает
|
Re: если кто имел дело с янки
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Вот если к примеру сценарист с нетрадиционной ориентацией пожалует в Голливуд, я думаю ему будет легче найти "высокую оценку" продюссера-мецената...;) Блат в Голливуде кстати имеет более семейную почву,не так как в России-панибратство(друзья-собутыльники) В Америке дружбы как таковой не существует.... Homo homini lupus est. ;) |
Re: Западные кинокомпании
Полезная информация о связях в Голливуде...
FEBRUARY 2012 How to Get Your Script Read by Producers You can have the best script in the world – but unless you can get people in the industry to read it, it might as well be a paper weight. Now, if you’ve already got your action lines perfect and your dialogue crisp (email info@scriptawish.com for an ebook on how to do that), then it’s time to embark on The Voyage To Getting It Read. There are basically four main ways for an unknown to get their script read, and I’m going to put them in order of effectiveness. The four ways are: Contacts, Coverage services, Competitions, and Email/Query Letter Campaigns. Ready to dive in? Let’s go: CONTACTS As we all know, being best friends with Steven Spielberg or Judd Apatow has its perks. And we’re all buddies with them, right? Yeah, right. I wish. So the first aspect of contacts is already having your own. Unfortunately, 95% of aspiring writers aren’t related to hollywood hot shots and don’t have a friend of a friend of Steven. But don’t despair, because it’s important to understand that you don’t HAVE to be best friends with Will Smith or get jiggy with Jada on Tuesday nights. Let me start by saying this: you dont need FAMOUS or HIGH POWERED contacts in Hollywood. Don’t get me wrong, it helps tremendously, but that’s not your goal when it comes to networking and accumulating your group of contacts. Your goal is simple: have as many contacts as possible, but especially contacts that are at the kind of companies or who come in contact with the kind of high powered people who would like your particular material. For instance, if you wrote a stoner comedy, you would want contacts in the Judd Apatow clan, or the James Franco and Danny McBride circle of friends (I’m looking at you Eastbound and Down). Here’s the great news: notice how I said “clan” and “circle of friends.” You don’t have to be best friends with Apatow or Franco, you just need to know their interns or assistants. Because the name of the game is getting industry champions of your writing. If an intern for a high powered producer reads and loves your script, and believes wholeheartedly that This Is The Next Big Thing, he’ll lobby hard to get his boss to read it. He or she will fight for you, and for the script. Why? Well, frankly it makes them look good to their bosses that they found the material, and they can parlay that into more opportunities for themselves. Many an assistant at an agent’s desk got promoted for being able to find talent – and many an intern has gotten associate producer credits from bringing in a script. So as long as you have a champion in your corner – at any level in the company – you’re ahead of the game. As a side note, this can even include personal assistants (or hair dressers, etc. – I’m looking at you Jon Peters). One of my favorite examples is how producer Matt Alvarez got his start in the business – as a personal assistant. And now he’s a well-known producer with tons of credits under his belt and an eye for good scripts. So the good news is, basically anybody who knows somebody can be your champion. Great advice, but is that it? Don’t you worry – I’m going to get into what to do once you actually come in contact with these “people who know people” in just a second. MAKING YOUR OWN CONTACTS If you’re like 95% of aspiring writers reading this post, you don’t yet have any contacts. Well, do not despair. Here’s how to make some of your own: First of all, because I’ve established that champions can be Anybody who knows Somebody, where can you find these Anybodys? Los Angeles, of course. Now, if you aren’t already in L.A., I know it’s not feasible for most of you to suddenly pack up shop and permanently move to L.A. But don’t despair. There is an answer: screenwriting conferences and pitchfests. Now, not all pitch fests and screenwriting conferences are created equal, and many of them are a waste of money. But two I want to highlight that definitely do a great job of putting you in front of the right people: The Studio Networking and Screenwriting Conference (www.studionetworkingconference.com) and Great American Pitch Fest (www.pitchfest.com) . The former focuses more on aspiring writers getting to network with the industry players themselves in a cocktail reception setting, and the latter has the standard lines and tables leading up to a 5 minute pitch. Do your homework, and decide which gives you more access and which setting makes you more comfortable. I can’t give you much more information, as I’m biased about one of those because I helped start it. So, if you want to spend more time in LA than a weekend, but make less than a permanent move, here’s your other option – move to LA for two months. Would you be able to make the sacrifice to put your life on hold for two months if it meant you would ensure yourself a greater chance of achieving your dream? For a lot of people, the answer will be no – and that’s okay. The other conferences, or the three paths that I cover later are for you - so don’t get discouraged. If you can’t be in L.A., go ahead and skip to the next section about COVERAGE SERVICES. But for those of you already in L.A., or those of you willing to put your life on hold and move there for just a couple months, here’s your step-by-step plan: The next most effective way of making your own contacts: As always, feel free to email me your questions at michael@scriptawish.com |
Re: Западные кинокомпании
Турбополис, ничего, что вы на русскоязычном форуме?
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
А информация здесь полезная для тех кто рвется в "Голлимут"... |
Re: Западные кинокомпании
http://today.msnbc.msn.com/id/156413...len-hollywood/
Очень полезная информация!Есть над чем задуматься! |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
|
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Вот это мне кстати, нравится. Мне, конечно же, сейчас опять скажут, что я не жил (да не жил, не жил) в Америке и не могу знать, а вот человек живет и все знает. Я не жил в США, но рассказы про то, как в Америке не существует дружбы (родственных связей, еще чего-нибудь там) у меня лично всегда вызывали крайнее недоверие к рассказчику, поскольку подобные категоричные и нелепые в общем-то вещи может утверждать человек который живя в стране сохранил (или приобрел уже в ней неведомо каким образом) предубеждение, которое должно было бы как-то разбиться о приобретенный культурный опыт. И если оно не разбилось, то видимо человек крайне мало общается с теми же американцами или же под словом "дружба" понимает что-то специфичное ("они не готовы выслушивать часами мои проблемы и советуют идти к психологу" или что-то в этом роде) и исходя из этого оценивает ситуацию. И весьма напрасно. Конечно, для многих типа "наших" людей дружба это компанейское задушевное панибратство и отсутствие privacy, но такие представления невозможно принимать всерьез. Как и заявления про то, что в Америке дружбы нет. И не надо, не надо мне про то, что я не жил там, не жил сям и не могу судить. Могу и сужу. |
Re: Западные кинокомпании
Цитата:
Посмотрите американские фильмы - там нет принципа "по дружбе" сделать что-то "левое". "Дружба дружбой, а табачок врозь"(c) Зато, практически везде культивируется "братская любовь". Вот за это можно резать и воровать. Везде свои принципы общежития. То, что там стучат друг на друга (не скрываясь), подают в суд из-за мелочи, а потом спокойно здороваются или беседуют - Вы в это верите? "В каждой избушке свои погремушки"(c) |
Текущее время: 15:48. Часовой пояс GMT +3. |
©2006 - 2009, screenwriter.ru
Powered by vBulletin; перевод: zCarot